Significat de la paraula Ohana: En la cultura hawaiana Ohana significa família i la família mai t'abandona ni t'oblida, incloent parents de sang, adoptats o intencionals. S'emfatitza en què la família estan lligats junts i els membres han de cooperar i recordar entre si. Així doncs, la família hawaiana o'ohana pot consistir en membres apreciats que no formin part del que típicament es coneix com a família. Un grup sencer d'amics íntims també pot ser la seva pròpia ohana si viuen junts
Descripció de l’activitat
Ohana, és un projecte amb el que volem crear
un espai de criança per a nens/es de 2 a 6 anys i les seves families, on puguin
formar part important de l’acompanyament als seus fills.
El nostre espai es basaría en la pedagogía
no-directiva.
Creiem fermament en la capacitat innata del
èsser humà de desenvolupar
les seves potencialitats. Es a dir, tots els
nens/es naixem amb la capacitat i
ganes d’aprendre i en la petita infancia
encara és més important, ja que tenen tot per descubrir i la manera de fer-ho és molt
important per la seva adultessa. El
nostre desitg és crear un espai on les
premises bàsiques per acompañar
els més petits són: el respecte,
l’empatía, l’amor. Ja que creiem que són el
pilar més important per que els nens/es
creixin en llibertat i amb les seves
propies necessitats e inquituds per tal de que
siguin protagonistes del seu
aprenentatge i l’adult un facilitador vers els
espais, materials i convivència.
En aquest moment creiem que és important poder
oferir un espai
d’aquest tipus ja que la societat esta
canviant, pel que la manera d’educar
els nostres fills/es també. D’aquest manera es
pot oferir una alternativa al
metóde tradicional que a més a Sant feliu no
podem trovar enlloc i en
canvi en les ciutats de les rodalies si.
L’activitat que volem dur a terme en un primer
lloc i com a activitat principal és la d’acompanyament a nen/es de 2 a
6 anys i les seves families, amb un volum de nens amb el que puguin ser
observats i acompanyats d’una manera propera, respectuosa i amorosa, el ratio
per adult sería de 5 nens. L’horari que volem ofertar és de dilluns a divendres
de 8:30 hores del matí a 14:30 hores del migdia on les mares/pares/tutors
legals poden acompanyar els seus fills en l’espai o bé, les families que ho
necessitin, deixar els seus fills al càrrec dels acompanyants que hi ha a
l’espai.
Com a activitats complementaries dins del
mateix espai seria la d’ofertar una serie de tallers/cursos/formacions/xerrades
sobre criança i educació per a les families..
Com a proposta d’activitats complementaries
serien:
- Diveraprendiendo proposa tallers a partir de l'expressió creativa, les arts
plàstiques, música i manualitats.
- Xerrades sobre criança respectuosa. Es tractaria de realitzar una série de tertulies
impartides per profesionals en diferents sectors de la criança per tal de
orientar/informar sobre temes d’interes per a les families. Per exemple,
xerrades sobre porteig, control d’esfinters, acompanyament emocional,
alimentació.
- Espai de criança.
Operturar de l’espai en un horari de tarda on puguin assistir families amb
nens d’ 1 a 6 anys, bé de forma fixa o espòradica, a compartir un
espai de joc amb els seus fills en un espai adaptat evolutivament a l’edat
dels petits amb ambient tranquil i relaxat.
Descripció del servei
Es tracta d’un espai lliure, actiu, viu on el
més important és el nen i el seu desenvolupament, pel que és molt important el
lloc lliure, no dirigit.
- Dia a dia matinals:
El dia a dia estarà marcat per les rutines d’alimentació e higiene.
El joc dels nens serà totalment lliure on l’adult
acompanyant ha d’estar molt present en la seva observació per tal de reconeixer
el perìode sensible de cada nen, quin és el seu interes, quin aprenentatge el
portar a jugar amb uns determinats materials per tal de poder preparar,
rotar,modificar els materials de joc perque siguin atractius per als més
petits.
- Projectes:
Amb els nens més grans, 4, 5 i 6 anys es faran propostes de temes que els
resultin interesants per tal de profunditzar i fer un treball
d’investigació i recercar en grup. D’aquesta manera l’interes surt de cada
nen i es treballen aspectes transversals com la col.laboració, el treball
en equip, cooperació, i on la informació la cerquen els propis nens i on
l’adult només orienta i facilita eines.
- Proposta: Dos
dies a la setmana es faran propostes d’experimentació i creativitat.
La
proposta d’experimentació tracta de facilitar materials per tal d’estimular els sentits
tocant, olorant,observant, escoltant. L’activitat és totalment voluntaria i
lliure.
La
proposta de creativitat tracta de que els nens s’expressin a travès de les
manualitats, pintura, dibuix mitjançant diferents tècniques i material
- Espai de moviment: Una
part important dels nens a la primera infancia és el moviment, pel que
oferirem una part del nostre espai a la motricitat on podran trobar teles,
rampes, moduls, escales, túnels, aros, etc.
- Tallers per a families: La criança i educació dels fills sempre té inseguretats, dubtes,... pel que volem oferir una sèrie de xerrades informatives en diferents temes educatius juntament amb professionals per aclarir, formar e informar sobre les inquietuds que puguin tenir les families.
Wendy Maichel
Director en
DiverAprendiendo Tallers Creatius per a Nens i Nenes
Des de 2010 continuo treballant en el sector creatiu en tots els seus
colors i expressions, dirigint la meva experiència i estudis al sector nens i
famílies.
CREC tallers d'expressió creativa en centres públics i privats, durant
el curs escolar treballant com a extra-escolars i laborals. Durant les vacances
ofereixo els Divercasals. El fil conductor és l'expressió artística mitjançant
el joc .
Faig festes
infantils personalitzades.
(ANNEX 2)
Més info:
https://www.youtube.com/channel/UCdUeovyeSjtthFEZ_Te-Bdg
|
Miriam Ruf
Coordinadora Esapai de
Crianca Ohana
Formació reglada de Técnica en
educació infantil l’any 2006 amb formació no reglada en introducció a
l’educació viva (45 h) i pedagogia montessori ( 30h).
Amb experiència en llars d’infants públiques
i privades desde l’any 2006.
Desde l’any 2013 treballo en un
projecte propi relacionat amb l’educació respectuosa, “la meva cangur” el qual
en l’actualitat funciona al 100% del seu rendiment.
(ANNEX 3)
No hay comentarios:
Publicar un comentario